Johan käll

Här presenteras grupper och personer verksamma på forumet.

Johan käll

Inläggav Johan Käll » 28 januari 2004, 12:25

Kanske är det dags nu.

Jag heter Johan och kommer i från början från Norrköping.Jag rymde sedan till Lund för att studera Medeltidsarkeologi (Lena Strid var i samma kull faktist[:)]). Numera bor jag i Sundbyberg.

Jag och några lösa vänner pysslar med 1300-talet, då speciellt den senare delen med en tyngdpunkt på Albrecht av Mecklenburg. Det vi siktar på nu är att gestalta en enhet bössskyttar(och infanteri) från 1380-tal.

Jag ARMA-fäktades lite förut, men efter att de bytte tider har jag inte kunnat deltaga. Vi får se om det går snart igen.
Johan Käll

Inläggav Peter » 28 januari 2004, 13:00

Och dags för mig...

Peter Ahlqvist är namnet. 25 år, på mitt 26.e. Är bördig från Hässleholm i norra Skåne.

Pluggade medeltidsarkeologi i Lund terminen/året efter Mäster Käll, och kom i lag med honom där. För närvarande pluggar jag Medie- och kommunikationsvetenskap i Halmstad, men planerar en flytt till Sthlm till hösten.

I övrigt är jag aktiv i en högskoleförening, 'Under tre kronor' som pysslar med att gestalta en trossgrupp under Albrechts tid.

Och när jag kommer åt, är jag engagerad i samma gäng som Johan nämnt ovan!

Angenämnt!
Peter

Inläggav Johan Käll » 28 januari 2004, 13:47

Damn you Peter... Skaffa en egen presentaion och sluta åka snålskjuts på mig. [;)]

Men om du vill, onkel, så får du bo under mina vingar. Vi är ju ändå med i samma uppbåd.

Mäster J

Peter är alltså en av de lösa vännerna ovan...
Johan Käll

Inläggav Annika B » 24 augusti 2004, 08:44

Men hallå Johan, tänk att jag skulle snubbla över inte mindre än två gamla kursare på det här stället! Sedan jag började med långsvärd för ett år sedan har gamla bekanta poppat upp som små svampar båda här och där [:D]
Stor kram!!
Annika B

Återgå till Grupper och personer