Kanske ska berätta liite mer om mig...
Jag heter Lena, är 36 år och bor med min sambo med Bosse och 4a barn i åldrarna 0,5½,8 och 15 år i älvängen.
Mitt intresse för medeltiden började så här:
Våren 2002 bestämde jag mig för att åka ner till medeltidsfestivalen i visby med en kompis och min son. Sålunda satte vi igång med att skaffa oss en mundering. Jag sydde mig en sidenklänning med kilar. Särken glömdes av och klänningen fick korta ärmar och ett insytt liv i brokad- helt fel [;)] men snyggt ändå och vilken härlig upplevelse det var!
När vi kom hem var jag väldigt inspirerad och läste på om medeltida sömnad och sommaren därefter gick jag en kurs och sydde mig en linnesärk och sen klänning med snörning på sidorna och vida ärmar som var mycket mer trovärdig än det första exemplaret[8)]
I september 2003 åkte jag på ragnhildskollegiet och hade tänkt att engagera mig i föreningslivet, men jag orkade inte, hade för mycket projekt på gång med bl.a dubbla arbeten, ensamstående trebarnsmamma och sedan insjuknade jag i diabetes ( typ1-ungdomsvarianten ) strax innan jag åkte på ragnhildskollegiet, så min kropp protesterade på alla vis för för att få mig att slå av på takten[xx(][}:)]
Våren 2004 träffade jag min "soulmate", min egen viking Bosse och då hade jag även gått ner i arbetstid och slutat med extrajobbet för att ägna barnen mer tid. Just nu är jag föräldraledig då jag fick mitt fjärde barn, och bosse sin första, lilla Rebecka född 10e november 2005.[:)]
Mina tre döttrar:
http://www.familjeliv.se/krypin/lenafen ... b6yhwn.jpg