<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Gorm</i>
Ang konstinsallationer så tycker jag att med tanke på att de i regel utgör en mycket liten del av museernas verksamhet (historiskas i synnerhet) har fått ta oförskämt stor plats i debatten. Tro det eller ej, men det finns faktiskt människor idag som inte har råd att betala en femtilapp (eller mer om det rör sig om en familj). En tjuga skulle kunna kännas acceptabelt.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tack från en som har det så!
Äger för närvarande ungefär den summan t.o.m. barnbidrag kommer, vilket redan är rätt upptecknat av räkningar. Har tre barn o man. Inte betyder det att jag har ett mindre intresse att jag inte lägger pengarna på museum när de behövs till mat! Blev väldigt upprörd och arg!! Vi spelar inte alla i samma ekonomiska klass! Verkligheten är rätt hackig för akademikerfamiljer med tillfälliga eller inga jobb. Själv är jag utbildad i 8 år på universitet, men arbetar som outbildad barnskötare på förskola sedan 5 år, för att försörja familjen och den säsongsarbetande maken. Jag tycker absolut att jag och mina barn skall ha rätt att se de statliga museerna till lägre avgift än runt femtio. Det är oerhört diskriminerande och alla har väl rätt till vår kultur och historia? Sedan kan man ju diskutera den skillnad som blir mellan privata och statliga museer men är något statligt tycker jag att det tillhör folket på ett annat sätt....