Nu börjar jag bli riktigt förbannad...
Jag anser att det överhuvudtaget inte finns några "raser", och således inte heller något "rasrent". De som hävdar en sådan ståndpunkt får mig att spy...
Vi, mänskligheten, består såvitt mig anbelangar, av människor. Vi kan alla få barn med varandra, oavsett vilken del av vårt klot vi kommer från. Enda skillnaden är att vi ser något olika ut. Samt har olika åsikter vad gäller levandssätt, tro och smak. En del äter det ena och en del det andra. En del tror på ditt och andra på datt. Vissa människor tycks tro att dessa ytterst små skillnader har den största betydelse. Det spelar väl för fan ingen roll om någon äter gräshoppor eller fläsk!!!
Om vi nu skulle diskutera vårt historiska ursprung... Såvitt jag har förstått och läst mig till är vi alla släkt. På ett eller annat sätt med den urmänniska som en gång förundrat såg sig omkring (i Afrika av allt vad jag begriper) och började sin vandring mot vår tid.
Snart börjar jag undra om inte jag blir tvungen att dra svärdet och försöka banka in detta. Å andra sidan är ju även det futilt. Och ganska korkat.
Okunskap är alla fördomars moder.
Torbjörn