Projekt 1251, ny TV-serie på gång

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

Projekt 1251, ny TV-serie på gång

Inläggav stefan lillis åkesson » 1 juni 2006, 22:56

PROJEKT 1251

Pressrelease 1
2006-06-01

TV-serie om Birger Jarl

1251 är ett unikt TV projekt som ska granska Erikskrönikan och skildra Birger Jarls väg till makten ur ett ett annat perspektiv än vad som står i historieböckerna.

Vecka 25 kommer det att spelas in ett pilotavsnitt vars syfte är att sälja produktionen till intresserat TV bolag.

Rollbesättningen innehavs av både nya och kända ansikten, t ex kommer Kajsa Ernst (Masjävlar) att gestalta Birger Jarls hustru och Helge Skoog (Parlamentet, Kommisionen) kommer vara berättarröst i inledningen.

Bakom produktionen och manus står historikern Leif Malm, som under många år studerat den Svenska historien och framförallt Birger Jarl och grundandet av Sverige samt Danskarnas inflytande över Sverige på 1200-talet.

Leif Malm
Projektledare och regiansvarig
073-579 89 55

Stefan Åkesson
Projektassistent
018-38 68 34
stefan@switchevents.com
stefan lillis åkesson

Inläggav andreas1251 » 9 juli 2006, 18:47

hej stefan jag ska spela en liten pojke i filmen(leif är min mormor berits man).
du är min favorit skateboards åkare och jag hoppas på att få träffa dig(det är ju hur coolt som helst du har ju varit världs mästare och jag har sett vidios med dig på!)jag har nyss köpt en skateboard och då bäretar leffe att har känner dig(jag har otroliga problem med ollie!)

//mvh mig!
andreas1251

Inläggav Per Runberg » 11 juli 2006, 20:46

Leif Malm? Pratar vi om mannen som "organiserade" vikingamarknaden i Bålsta i början av 90-talet och som sedan byggde "vikingabyn" i Örsundsbro?
Per Runberg

Återgå till Diverse skvaller