Empir-expert sökes!

Detta forum är för diskussioner kring återskapande av historiska kläder och textila hantverk.

Empir-expert sökes!

Inläggav susanna » 20 oktober 2008, 17:09

Hej!

Jag och några vänner ska ge oss på empirmodet. Nu är vi ute efter en expert som kan inspirera och ge tips innan vi har begått alla nybörjarfel. Vi hoppas ha studiecirkelns startträff med denna guru. (Datumet är inte bestämt.)

Finns det någon som vill träffa oss, Jane Austen-tokiga fjollor i Vimmerbytrakten, och få en slant från Bilda?

/Susanna Antonsson
susanna

Inläggav Sarah » 22 oktober 2008, 10:28

Expert och expert, men det är en av mina favoritperioder, så jag har läst en hel del om den. Har dock inte haft tid att sy mer än ett par klänningar så här långt (det är många perioder som tar upp min tid...). Bor i Jönköping, så det är ju inte såå långt. Kul initiativ tycker jag!

/Sarah
Sarah

Inläggav susanna » 23 oktober 2008, 18:13

Ah. Det låter ju förträffligt! Nej, Jönköping är inte långt bort, även om förbindelserna inte är de bästa under helgerna. Jag har bott där de senaste två åren. =)Om du ger oss något för dig lämpligt datum (helst helg) kan jag försöka samla ihop skaran. Det vore ju underbart med en mer erfaren dam bland oss. Du kan maila mig, förrästen: bruna_sus@hotmail.com

/Susanna
susanna

Återgå till Kläder och textila hantverk