<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Karin</i>
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by BeatriceBrenainn</i>
Har fullständigt tummen mitt i handen och kan inte göra mönster själv. <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Knepet är att öva några gånger tillsammans med någon som kan konstruera mönster. Sedan kommer du också kunna. Problemet är väl om man inte har någon som kan hjälpa en.
Men det här har ju inget med brickband att göra, så om vi ska diskutera det får vi starta en ny tråd.
Karin
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag har varit på G att sy en tidig italiensk renässanklänning i snart 3 år... Under den här tiden har jag inte lyckats få kontakt med en enda person här nere i Skåne, som är intresserad av detta. Så jag har ingen som kan hjälpa mej och vill inte vänta längre.
Att konstruera mönster är jag en kratta på och har tummen mitt i handen. Att göra ändringa på mönster så är jag däremot en fena på! Så därför tänkte jag köpa Period Patterns number 41 och 42, tidig Italiensk renässans. Vill dock försöka att göra dom ändringar i mönsterma som behövs för att det skall bli lite mer historiskt korrekt...