av Vix Hq » 16 maj 2003, 13:03
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svartsol</i>
Sen så känner jag att det kan gå för långt och då blir det inge roligt längre utan bara besvärligt, jag vill tycka det är kul planera och sy. Så jag vill inte oroa mig för mycket om det är absolut korekt eller inte.[:D]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ett litet allmänfilosfiskt inlägg:
Så klart att det ska vara roligt! Det viktigaste är trots allt att du blir nöjd med din klänning. Det gäller "bara" att kunna stå upp för sin egen åsikt och själv bestämma var man drar gränsen.
Och även om mycket information (i synnerhet sån som går ut på att saker är fel!) kan vara nedslående så tror jag aldrig att kunskap är något negativt, det gäller bara att sålla och bestämma själv. Och jag som inte träffar så mycket annat folk som pysslar med sånt här tycker det är väldigt trevligt att få höra vad andra tycker och tänker angående historisk korrekthet (gillar verkligen inte det ordet!), för och emot olika idéer och tillvägagångssätt.
Folk har olika mål med sina medeltidsdräkter, och det blir aldrig bra om man försöker tvinga på andra sina egna krav (OBS! Jag menar absolut <font size="3"><b>inte</b></font id="size3"> att någon här på forumet försöker göra det! Det är menat som en allmän kommentar!). Däremot komma med tips, uppmuntran, info osv det är en helt annan sak, något som jag tycker att HV dessutom är väldigt bra på.
Samtidigt har i alla fall jag svårt att "gå emot" mina egna principer och krav trots att man så gärna vill hjälpa andra (så gott man kan!) och då finns alltid risken att man låter mästrande och elitistisk... *suck* You just can win, huh? [:p]
/Vix.