av Pernilla Leijonhufvud » 21 november 2004, 04:48
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by eskimonika</i>
Om man ska förebygga med lavendel, hur mycket behöver man ha? Behöver det vara så att jag känner lavendeldoften tydligt själv eller räcker ett par påsar (jag har lite svårt att känna lavendeldoft eftersom jag ofta har det på mig själv)?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det finns något som heter Paradimal, som är remsor impregnerade med ett STARKT lavendeldoftande ämne, som man kan hänga upp i garderoben osv. Jag har hängt upp en sådan i min klädkammare nu, men det återstår att se om det har någon effekt...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Katarina</i>
Apropå diskussionen om ospunnen ull...
Jag kollade på anicimex hemsida där de har bilder på de små krypen, och nu vet jag att jag har pälsängrar hemma! Men jag har bara sett dem i köket (de bodde ett tag under hallmattan, men inte längre)och jag förstår inte riktigt vad de har där att göra, jag trodde de ville äta ull? De hänger runt kring spisen, kan det vara så att de gillar saker som trillat ned bakom spisen?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Kan det vara fläskängrar du har? Jag har också sådana djur i köket -- jag ser aldrig insekterna, men jag hittar urkrupna skal i besticklådorna ibland *äckligt*. Bland min textilier har jag dock inte sett en änger på flera år *hoppas de har gett upp*.