<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Karin</i>
Det är nog här våra åsikter starkt skiljer sig åt. Jag anser inte att någonting på Bayaux-tapeten är noga/verklighetstroget avbildat. Därför förstår jag inte varför du tror att just brynjor och kjortlar är det.
Karin
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Karin, du anser att inget är noga/verklighetstroget avbildat på tapeten, är inte det att att blunda för det som avbildas på detta tidsdokument[?]
Visst, det går inte att jämföra med fotografier men med tanke på att det är broderat i tyg anser jag att de har varit mycket duktiga på att få med många små tidsenliga och universella detaljer.
Kläders liv i rörelse, utrustning och manlig anatomi...etc.
Att avfärda denna tapet/avbildning som ett slarvigt fantasidokumnet få mig verkligen att fundera över din objektivitet när det gäller avbildningar och därtill efterföljande sannolikhetsbedömningar.
I dessa meningar får du inntolka hur mycket "hån(?)" eller liknande du vill, jag diskuterar på detta sätt i ett muntligt samtal med vem som helst.
Det här är jag, det är så här jag fungerar, jag gör mig inte till, jag är äkta och inte förljugen.
Tar du likväl illa vid dig tycker jag att du ska låta bli att läsa mina inlägg.
Jämför vi denna tapets avbildningar är min övertygelse att de vida överstiger nogrannheten och tidslika avbildningar, om vi jämför med runstenar, vilka ofta används och hänvisas till när det gäller källfakta för kläder och liknande.
OBS!, jag är fortfarande inte ute efter att leverera den enda upplysta sanningen, utan vill lufta ideer och pröva mina egna övertygelser mot andras[:)][:)][:)]
Hur övertydlig måste jag bli innan jag får "tillåtelse" att yttra mig eller ska jag kuvas/uppfostras och inlämmas i de icke ifrågasättandes skara, och "be om lov" för att yttra mig.
Det här börjar likna barnsligheter och behov om att kuva människor.
Jag är inte som ni, jag är annorlunda, men jag har hittils inte bett någon fara åt hel..te, smutskastat, förtalat eller på annat sätt skadat någon, i mina debattinlägg[:(!]
Har jag gjort mig skyldigt till något straffbart eller något som står i strid mer reglerna för forummet, tala då om det/visa det skriftligt för mig!
Jag trodde i min enfald att detta var ett forum som avspeglar verklighetens samhälle och där vi kan "fäktas" med våra övertygelser och inte någon skyddad värld, f..n nu börjar jag bli förb..ad[:(!][:(!][:(!]
www.runristare.ax