av Todd » 15 juli 2003, 09:24
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Felicia</i>
Hej!
Jag undrar om det är någon som vet ett bra sätt att hålla pälsänger borta från textilier. Det enda tipset jag hittat i böcker är att vädrar kläderna ofta och städa garderoben grundligt med jämna mellanrum. Tyvärr hjälper det inte hemma hos mig. De små krypen knaprar ständigt nya hål i min utrustning[:(]
Har även försökt mig på en gammal "huskur" som någons mormor tipsade mig om, man strör ut torkade apelsin skal i botten av garderoben. Detta hade dock ingen märkbar effekt.
Så om någon sitter inne med en mirakel kur mot pälsänger, snälla dela med er.[:)]
// Felicia
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Felica
Jag vet inte hur stort ditt palsangels probelm ar, men det kan vara sa att hela huset ar infekterat och da aterstar bara Anticimex. I min forra lagenhet sa hade jag en myrstig genom mitt vardags rum och det var inte alls kul, Anticimex fick rycka ut i manadslangt krig.
For hemma exterminatorn sa ar DDT det mirakel medel som galler, och det ar inte Svan markt precis. Jag antar att man far tag i det pa overskotts bolaget i Riga.
Annars sa finns det en mer halsosam metod som innebar att han angar ihjal de sma krypen, givetvis sa maste man ha en "Supersteamer" for detta. (Detta fungerade ej vad gallde vart myrproblem.)
Summa sumarum, stada ur garderoben ordentligt med allt miljo farligt du vet, kaustiksoda,klorin,DDT,Radium osv packetera dina ull saker i plastpasar med mal medel.
Hoppas det hjalper.
Mvh Todd