av Anders Lindkvist » 23 november 2004, 20:52
Till Wotan:
mmmkay...tråkigt att det fortfarande finns personer med sådana gamla avdammade nationalromantiska föreställningar. Jag har visst inte skött min plikt som vandrande Judeo-kristen progaganda apparat. Får visst skärpa mig.
Det går visst inte heller att diskutera med mig eftersom jag inte är vare sig tillräckligt värd och för att jag råkar tro på en annan Gud. JA, jag ber till min Gud, och det verkar som du sov genom hela religionskunskapen och konfirmationen. Eftersom du inte verkar ha läst Bibeln någon gång så kan jag säga dig att hylla Gud är en mkt relevant del av kristendomen, testa Psaltaren...
Ja, sannerligen måste du hata alla folkslag inklusive ditt eget, eftersom alla bottnar enligt mig I Adam och Eva.
Angående Synder och Reglar så står det så här: "Allt är tillåtet för mig - men allt är inte nyttigt. Allt är tillåtet för mig - men låt inget ta makten över mig" 1 kor 6:12
Du skapar inte mer regler än vad du behöver och du märker defintivt vad som är onyttigt.
Japp, jag tror att alla är lika värda oavsett vad. Du har tänker bara på dig själv och vad som gagnar dig. Ett starkes samhälle. Jag säger istället: "Vi som är starka är skydliga att hjälpa de svaga med deras bördor och får inte tänka på oss själva." Rom 15:1.
Om du tror att jag har blivit kristen bara för skojs skull, jag kunde ha blivit precis som du. Jag tycker verkligen inte synd om dig, du har gjort ett val. Om du tror att inte jag har rannsakat mig själv så är du ute och cyklar. Om du tror att din ideologi är ett ställningstagande efter långa interna strider och att kristendomen inte är det så är det fel.
Angående demokrati så tror jag att andliga ledare kan göra saken bättre bara de har Gud i centrum. När människor försöker på egen hand har det en förmåga att slå fel.
Klart det finns en viss politisk korrekthet men personer med rent absurda föreställningar ska man se upp med. Dessa åsikter har ingen plats i seriös historieskrivning.
Japp du står här ensam och jag hoppas att så förblir så fler slipper förblindas.
Till David Lindbom:
Visst är det spännande att läsa. Fantastiska texter [:D]
"Vikingalynnets äventyrshåg med dess längtan efter faror och lockelser av det okända, är ett med den nordiska själen. Där blåa ögon trotsigt blickat fram, och det gyllene håret svallat över höga tänkarpannor, där seniga, hårdföra gestalter med massiva skuldror svingat svärd eller betvingat hav och isvidder, där tanken svingat sig mot friare rymder, och förnuftet banat nya vägar och kartlagt nya trakter av det mänskligt ofattbara – där överallt har kämpat och kämpar fortfarande den nordiska viljan och skaparhågen."
Som sagt, det är nästan magiskt. Får en julkänsla när jag läser detta....
/Anders