Fanns ingen nyare tråd i ämnet så jag drar upp den här igen. Har letat runt ganska mycket efter inspiration till läderflaskor och sedan den här tråden startades så har det ju dykt upp ett och annat på nätet. Äldsta bevarade flaskan jag sett hittills är en från London och den är daterad till andra halvan av 1300-talet. Den är är som en liten tunna med halsen uppåt, på mitten av kroppen. Tog lite inspiration från den när jag gjorde flaskan nedan åt en god vän. Den är tätad med rent bivax liksom mina tidigare flaskor och det har hållit väldigt bra. Fördelen som jag ser det med bivax är att jag kan stå hemma i köket och smälta det. Det vill varken jag eller mina grannar att jag gör med beck...
Nåväl, [url="http://www.museumoflondon.org.uk/English/EventsExhibitions/Permanent/medieval/objects/record.htm?type=object&id=309508"]här[/url] är en bild på originalet och nedan den jag gjorde själv!
Okej, jag erkänner, lite snål storlek på bilderna men det är svårt att presentera det snyggt utan att göra visningen i forumet lite jobbig... Får väl se om jag kan presentera lite mer högupplösta bilder någon gång...