<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by my_mmy</i>
... Jag tycker att det är viktigt att förstå vad det är man kopierar, <b>hur en kypert är gjord</b> och vad den ger för struktur till ett plagg, hur hand sömmar syddes och hur de skiljer sig från maskinsydda (och försöka få min pricksöm att se ut som en maskin söm!). Hur man gjorde kläder. Då vet man åtminstone vad man sedan kompromissar med. [:I]
/maggie
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
En gammal tråd som fångade mitt intresse i jakten på ett svar på hur en kypert egentligen ÄR gjord! Jag är förvirrad! Jag erkänner! Kan någon hjälpa mig, trots min okunnighet om vävtekniker? Jag vill köpa ett tunt ylletyg och har siktat in mig på ett enfärgat som har ett "mönster i väven"... Jag misstänker att det är någon slags kypert och har googlat i evinnerlighet efter en sida som visar olika typer och talar om vad som skiljer dem åt men jag har inte hittat någon som gör det hela begripligt för mig. HJÄLP! [:(] Jag vill lägga mina pengar på ett inte alldeles åt skogen felaktigt vävt tyg men vet inte tillräckligt än för att avgöra det... [xx(]