<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Angus Maciomhair</i>
Vad jag inte har den blekaste susning om här är huruvida man får kalla sig journalist hur som helst. Jag får som bekant inte titulera mig psykiatriker hur många kriser jag än lotsat vänner och bekanta genom, jag får inte heller kalla mig läkare hur som helst, m.m.
Ja, Jan är författare, kolumnist i skvallerpressen (läs:Aftonbladet) m.m. men är han journalist?
/Angus
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Efter mina kortvariga studier på Media- och kommunikationsvetenskapen på Göteborgs Universitet drar jag mig tillminnes att man inte behöver licensiera sig till journalist på samma sätt som till t ex psykolog eller läkare. Folk som jobbar på landsortstidningar har ju exempelvis ibland ingen journalistisk utbildning (univversitet) men eftersom de jobbar inom området kan titulera sig journalist ändå.
J.G. har mig vetrligen arbetat som journalist (en mycket dålig och undermålig sådan IMHO) tillräckligt länge för att kunna kalla sig det. IB-affären var väl det största han har satt sina korta små armar på om jag inte misstar mig helt.
_Historiker_ dock är en helt annan femma... [:)]